Vragen? Bel (020) 226 22 11

Inloggen

Inloggen

Algemene voorwaarden LifeSignal

Definities

  1. LifeSignal: Mind & Network Kinetics B.V, gevestigd te Kuinre onder KvK nr. 64160661.
  2. Klant: degene met wie LifeSignal een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: LifeSignal en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens LifeSignal.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Prijzen

  1. Alle prijzen die LifeSignal hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen die LifeSignal hanteert voor zijn diensten en producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan LifeSignal te allen tijde wijzigen.
  3. Bij online afname gaat de Consument akkoord met de borgstelling als ook de maandelijkse kosten zoals deze vermeld staan op de website. Deze kosten zullen doormiddel van een automatische incasso worden geint
  4. LifeSignal is gerechtigd om jaarlijks tot 10% van de richtprijs af te wijken indien zij daartoe moverende reden heeft zoals de grondstof prijzen voor de vervaardiging en borging van de continuïteit van haar dienstverlening.
  5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient LifeSignal de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht de overeenkomst te beëindigen.
  7. LifeSignal heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen om zorg te dragen voor marktconformiteit.
  8. Voorafgaand aan de ingang ervan zal LifeSignal prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  9. De consument heeft het recht om de overeenkomst met LifeSignal op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Betalingen en betalingstermijn

  1. LifeSignal mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen indien zij daar reden toe ziet
  2. De klant zal doormiddel van automatisch incasso nimmer te laat betalen tenzij de incasso niet heeft kunnen plaatsvinden. In een dergelijk geval dienen betalingen binnen de 7e dag van iedere nieuwe maand te zijn voldaan.
  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat LifeSignal de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
  4. LifeSignal behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is LifeSignal gerechtigd de wettelijke rente van 5% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan LifeSignal.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag LifeSignal zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van LifeSignal op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door LifeSignal, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan LifeSignal te betalen.

Recht van reclame

  1. Zodra de klant in verzuim is, is LifeSignal gerechtigd het recht van reclamering in te roepen ten aanzien van de aan de klant geleverde producten welke in bruikleen zijn verstrekt.
  2. LifeSignal roept het recht van reclamering in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
  3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclamering, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan LifeSignal, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
  4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.
  5. De borgstelling bij een retour gebracht product zal worden verrekend met eventuele openstaande schulden. Maar enkel als het product in goede orde en in goed functioneren en ordentelijk (inclusief alle aanverwante materialen zoals lader, kabels e.d.) is geretourneerd. LifeSignal behoud hierin het recht dit eenzijdig te beoordelen en te verwerken

Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
    • het product niet is gebruikt
    • de verzegeling nog intact is
  2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
    • zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft gesloten
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@lifesignal.nl.
  4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan LifeSignal, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

Vergoeding van bezorgkosten

  1. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan LifeSignal heeft geretourneerd, dan zal LifeSignal eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
  2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van LifeSignal voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Vergoeding retourkosten

Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument, tenzij de consument bij LifeSignal een actief lidmaatschap of actieve account heeft en het derhalve dus om een ruil gaat van het product als onderdeel van de totale afgenomen dienst.

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Retentierecht

  1. LifeSignal kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van LifeSignal heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan LifeSignal.
  3. LifeSignal is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan LifeSignal te verrekenen met een vordering op LifeSignal.

Eigendomsvoorbehoud in geval van abonnement inclusief device

  1. LifeSignal blijft eigenaar van alle geleverde producten en diensten.
  2. LifeSignal kan zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen indien zij de indruk heeft dat het product niet juist en onrechtmatig wordt gebruikt.
  3. De klant mag de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren
  4. Indien LifeSignal een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Lifesignal het recht om schadevergoeding, gederfde omzet, winst en rente te vorderen.
  5. De borgstelling als onderdeel van deze overeenkomst is belast met een afschrijving van 36 maanden.

Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
  3. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft LifeSignal het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
  4. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan LifeSignal kan tegenwerpen.

Levertijd

  1. De door LifeSignal opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding.
  2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging heeft gekregen van LifeSignal.
  3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij LifeSignal niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Feitelijke levering

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden. Lifesignal is niet aansprakelijk voor een foutieve levering als gevolg van een verkeerd opgegeven adres of anderszins foutief ingevoerde data die een niet levering tot gevolg kan hebben gehad. In een dergelijk geval is de klant aansprakelijk en dient zij eventueel gelede schade aan LifeSignal te vergoeden.

Transportkosten

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Verpakking en verzending

  1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan LifeSignal niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
  2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan LifeSignal, bij gebreke waarvan LifeSignal niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

Verzekering

  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van LifeSignal die bij de klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De klant geeft op eerste verzoek van LifeSignal de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Bewaring

  1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

Garantie

  1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor LifeSignal enkel een  inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
  2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
  3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Ruilen

  1. Het ruilen van gekochte artikelen is alleen mogelijk indien aan de volgende voorwaarden is voldaan:
    • ruilen vindt plaats binnen 7 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele factuur
    • het product wordt teruggebracht in de originele verpakking c.q. met de nog aangehechte originele (prijs)kaartjes
    • het product is nog niet gebruikt
  2. Afgeprijsde artikelen, niet-houdbare artikelen zoals levensmiddelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.

Uitvoering van de overeenkomst

  1. LifeSignal voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. LifeSignal heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat LifeSignal tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat LifeSignal tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende (extra) kosten en/of extra uren voor rekening van de klant. Bovendien zullen de maandelijkse kosten gewoon doorlopen ongeacht of van de dienstverlening gebruik wordt gemaakt

Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan LifeSignal. Daartoe heet Lifesignal een online portal ontwikkeld welke daarin voorziet.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert LifeSignal de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door LifeSignal redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Duur van de overeenkomst betreffende een dienst

  1. De overeenkomst tussen LifeSignal en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd met een initiële periode van minimaal 12 maanden, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
  3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werk­zaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij over­schrijding van deze termijn moet de klant LifeSignal schriftelijk in gebreke stellen.

Opzeggen overeenkomst dienst voor onbepaalde tijd

  1. De klant kan een overeenkomst voor een dienst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van .
  2. Een consument heeft het recht een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Intellectueel eigendom

1. LifeSignal behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen­recht, etc.) op alle producten, ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van LifeSignal (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

Geheimhouding

  1. De klant houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van LifeSignal ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende LifeSignal waarvan de klant weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan LifeSignal schade kan berokkenen.
  3. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheimhoudt.
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant
    • die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Boetebeding

  1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.
    • is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 1.000
    • is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 5.000
  2. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  3. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
  4. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van LifeSignal waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

Vrijwaring

De klant vrijwaart LifeSignal tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door LifeSignal geleverde producten en/of diensten.

Klachten

  1. De klant dient een door LifeSignal geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant LifeSignal daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 14 dagen na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat LifeSignal in staat is hierop adequaat te reageren.
  4. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  5. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat LifeSignal gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan LifeSignal.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling LifeSignal ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als LifeSignal een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan LifeSignal verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid LifeSignal

  1. LifeSignal is in geen geval aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  2. Indien LifeSignal aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, en kan enkel in werking treden wanneer er spraken is van grove nalatigheid of bewust roekeloos handelen.
  3. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van LifeSignal vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer LifeSignal toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. Zo is Lifesignal niet verantwoordelijk voor een beperkte, slechte of zelfs geen verbinding verband houdend met een slecht mobiele dekkingsgraad in of op een bepaalde locatie.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door LifeSignal niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat LifeSignal in verzuim is.
  3. LifeSignal heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien LifeSignal kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van LifeSignal in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan LifeSignal kan worden toegerekend in een van de wil van LifeSignal onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk­heid niet van LifeSignal kan worden verlangd.
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer­virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor LifeSignal 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat LifeSignal er weer aan kan voldoen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  5. LifeSignal is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
  2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. LifeSignal is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal LifeSignal zoveel mogelijk vooraf melding van maken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van LifeSignal.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat LifeSignal bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar LifeSignal is gevestigd/ praktijk houdt/ kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Veiligheid en Gezondheid

  1. Lees voor gebruik van onze producten altijd eerst de meegeleverde handleiding door. Deze is tevens terug te vinden online: www.lifesignal.nl/handleidingen.
  2. Belangrijk! Indien u kiest voor de aankoop van het device, verwijder dan na installatie de ID sticker van de achterzijde van het horloge en bewaar deze op een veilige plaats. Deze heeft u nodig wanneer u desgewenst het device anders wil configureren.
  3. Houd er AUB rekening mee dat het device interferentie kan veroorzaken met andere apparatuur. Zet het horloge/device in gevaarlijke omgevingen uit. Dit kunnen bijvoorbeeld tankstations of (chemische) fabrieken zijn, vliegtuigen maar ook ziekenhuizen.
  4. Wordt er een medisch apparaat zoals een pacemaker gebruikt. Controleer dan eerst de gebruiksaanwijzing van de pacemaker of deze veilig kan worden gebruikt in combinatie met een horloge/device met zendapparatuur, en raadpleeg desgewenst een huisarts of specialist.

Gebruikersrecht apparaten en LifeSignal software of applicaties

  1. De producten en diensten van LifeSignal dienen gebruikt te worden voor persoonlijke doeleinden. Het gebruikersrecht omvat ook het recht om onze software en of applicaties te downloaden en te gebruiken.
  2. Gebruikersregistratie en goedkeuring van de gebruiksvoorwaarden mag uitsluitend gedaan worden door personen ouder dan 18 jaar. Minderjarigen en ouderen die onder bewind staan mogen zich alleen registreren met de uitdrukkelijke toestemming van hun ouders en of bewindvoerders.

Simkaart in pre-paid als ook in abonnement

GPS communicatie en monitoringssystemen van LifeSignal worden geleverd met een LifeSignal simkaart. Het is niet mogelijk om een simkaart van een andere provider te plaatsen! De software van LifeSignal op het device en dat van de simkaart zijn op elkaar afgestemd. Hierdoor werkt het device veilig en zonder problemen in heel Europa. Wordt de simkaart toch vervangen, dan vervalt per direct alle LifeSignal garantie en recht op ondersteuning. Voor meer informatie over de werking van het prepaidsysteem kijk op de website: www.lifesignal.nl/veelgesteldevragen.

Aansprakelijkheid werking, software-updates en hardware

De producten onder de naam LifeSignal zijn een hulpmiddel voor personen alarmering. Zoals in alle andere gevallen zijn technische apparaten nooit 100% feilloos. In geen enkel geval is LifeSignal ook wel bekend onder de naam: Network Kinetics B.V. aansprakelijk voor werkelijke of vermeende schade in verband met dood, letsel, schade aan eigendommen, of gevolgschade/indirecte schade dat voortvloeit uit het direct of indirect gebruik van het apparaat en of de software/app. Met grote regelmaat doen wij updates aan onze apps waarbij functies worden toegevoegd, regulier onderhoud- en beveiligingsupdates worden gedaan.

Privacybeleid

  1. Persoonlijke gegevens en het verzamelen van gebruikers/positiegegevens  zijn uitsluitend bedoelt voor de werking van onze producten (app en GPS platform). Deze gegevens kunnen bij een serviceverzoek van de klant inzichtelijk worden voor onze technische staf. Deze gegevens zullen nooit door ons openbaar worden gedeeld/ verkocht of gebruikt voor marketingdoeleinden, tenzij een wettelijke regeling ons daartoe dwingt of er sprake is van een bedrijfsovername. In dat geval worden de klanten van LifeSignal. vooraf op de hoogte gesteld. De volgende gegevens worden door ons verzameld ten behoeve van de werking van de services:
  2. Gebruikersnaam en wachtwoord tot onze services
  3. Naam en contactgegevens zoals E-mail, huisadres en telefoonnummer van de gebruiker of registrator (indien bij registratie ingegeven)
  4. Naam en contactgegevens van de contactpersonen binnen het zorg ecosysteem van de de gebruiker of registrator
  5. ID nummer van het device
  6. Simkaartnummer van het device (indien bij registratie ingegeven)
  7. SOS/Monitornummers en telefoonnummers die LifeSignal moet kunnen bellen (indien ingegeven)
  8. GPS, GPRS en WIFI positiegegevens voor de maximale duur van 3 maanden
  9. Instelling veilige zones
  10. Indien aanwezig in het device; Activiteitentracking (stappentellen), batterijcapaciteit, netwerksterkte,  gegevens voor de maximale duur van 3 maanden.
  11. Als u een product bestelt, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om uw bestelling uit te voeren en u van het verloop daarvan op de hoogte te houden. Gegevens over het gebruik van onze site (cookies) en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren. Het is via de LifeSignal website applicatie mogelijk om al uw accountgegevens inclusief positie informatie te wissen. Voor het verwijderen van uw informatie in de systemen van LifeSignal, is het mogelijk om een verzoek bij LifeSignal in te dienen voor een complete verwijdering van alle beschikbare data op de servers van LifeSignal.

Waar staat uw data opgeslagen?

  1. Voor de opslag van GPS positie en andere persoonlijke gegevens maken wij gebruik van fysieke high end serversystemen in Nederland. Alle informatie die wordt opgeslagen is 100% GDPR compliant. De locatie van deze high secure omgeving wordt niet verstrekt i.v.m. extra risico dat dit mogelijkerwijs teweeg kan brengen. De duur van de opslag van deze gegevens is als volgt:
  2. GPS informatie van GPS communicatie en monitoringssystemen van LifeSignal worden
    maximaal 3 maanden bewaard;
    • Mind en Network KineticsGesproken en geschreven berichten worden maximaal 72 uur bewaard.
    • Overige informatie zoals telefoonnummers en contactgegevens van drager als ook gelieerde hulp ecosysteem contactpersonen worden bewaard totdat gebruiker via de applicatie het account veranderd, compleet wist óf worden gewist wanneer het account langer dan 2 jaar niet meer wordt gebruikt.
  3. Op basis van een serviceverzoek kan uw informatie inzichtelijk worden voor de medewerkers van onze klantenservice en/of onze technische staf. Voor het onderhoud en ontwikkeling van de systemen werken wij met een aantal Nederlandse partners. Op projectbasis kunnen wij hiervoor externe engineers inhuren. Met deze bedrijven/leveranciers hebben wij strikte verwerkers- en geheimhoudingscontracten afgesloten. Ondanks dat deze contracten ruim voldoende sluitend zijn hebben wij een monitorsysteem ontwikkeld waardoor de werkzaamheden van onze klantenservice medewerkers en externe leveranciers binnen de systemen gelogd worden. Op deze manier kan onze privacy officer eventueel toch snel zien of er gevoelige gegevens onrechtmatig bekeken wordt. De verwerkersovereenkomsten kunnen op verzoek van klanten overlegd worden.
  4. Informatie over het IP adres is in verband met uw veiligheid niet openbaar maar kan op verzoek worden opgevraagd bij LifeSignal. Uw data wordt met uiterste zorg behandeld en staat versleuteld opgeslagen op onze serveromgeving.

Algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

Voor alle werkzaamheden voortkomend uit de aankoop van de producten van LifeSignal via de online webshop, zijn de algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk van toepassing.

Tijdens gebruik:

  1. Gebruik het product niet als het beschadigd is.
  2. Stel het product niet bloot aan warme bronnen / omgevingen. Hoge temperaturen verkorten de levensduur van het elektronische circuit.
  3. Stel het product ook niet bloot aan te koude omgevingen. Door condensvorming kunnen het product en het elektronische circuit beschadigen.
  4. Misbruik het product niet door ermee te gooien of te slaan waardoor het beschadigd kan raken.
  5. Gebruik geen schoonmaakmiddelen met bijtende bestanddelen om het horloge mee schoon te maken. Maak het product schoon met een zachte doek.
  6. Als uw product of een van de accessoires niet goed werkt, laat ze dan repareren door een professional.

Wijzigingsbeleid

LifeSignal behoudt zich het recht voor haar gebruiksvoorwaarden op ieder moment te kunnen wijzigen. Wanneer er wijzigingen plaatsvinden, zullen deze online gepubliceerd worden en worden opgenomen onder dit hoofdstuk van de algemene voorwaarden.

Aanvullende vragen?

Heeft u nog meer vragen rondom privacy of gebruikersvoorwaarden? Wij informeren u graag verder. Onze contactgegevens:

Telefonische klantenservice: Tel: (020) 226 22 11
Openingstijden telefonische klantenservice: Maandag t/m vrijdag 9:00-12:00 en
14:00 – 17:00 (vrijdagmiddag gesloten)

Overige gegevens LifeSignal

LifeSignal is een merknaam van Mind en Network Kinetics BV
Mind & Network Kinetics
Kuinderdiep 25
8374 EZ  KUINRE

Email: info@lifesignal.nl
KVK nummer: 64160661
BTW: NL855548939B01